Změna je nevyhnutelná a spravedlivá
Mistr se ve svém pravidelném článku opět snaží připravit lidi na nevyhnutelné změny. Pan Creme podává další informace o činnosti Maitréji-Krista, odpovídá na dotazy o práci skupin na Jeho příchodu, ale také o řecké krizi.
Článek Mistra si můžete stáhnout zde. Otázky a odpovědi pan Creme následují.
Kolik rozhovorů Maitréja poskytl v Číně?
Maitréja se vrátil do Číny a od té doby poskytl čtyři rozhovory, což znamená 15 v Číně a 150 rozhovorů celkem.
Jak čínští diváci zatím reagují?
Reakce jsou smíšené. Záleží na životní úrovni a jejich nadějích.
Pokračuje Maitréja také v práci na Blízkém východě?
Ano.
Pracuje ve více než v jedné zemi?
Ano. Pracuje v několika zemích na Blízkém východě.
Vrátil se Maitréja v poslední době do Ruska, vzhledem k tamější nestabilní situaci?
Ne.
Vystupuje Maitréja v rozhovorech jako jediný host, nebo jako člen panelové diskuze?
Obojí.
(1) Odsuzujete Vy nebo Váš Mistr způsob, jakým se Německo (a ostatní státy EU) chovají k Řecku? (2) Mělo by se do oddlužení zahrnout také Řecko?
(1) Ne. (2) Ano, samozřejmě.
Tyto informace jsou pro mne nové. Rád bych se zeptal, proč si Maitréja zvolil Londýn jako své centrum?
Podívejte se prosím do knihy Maitreya’s Mission Volume One na odpověď na stejnou otázku z června 1982. (Viz další otázka.) Pro doplnění té odpovědi:
Původně šlo o volbu mezi Londýnem a New Yorkem. Učedníci v Londýně byli vyspělejší, než v New Yorku, zvláště v politické oblasti. Měli vyzrálejší chápání světových záležitostí.
Proč si Maitréja zvolil přijít do Londýna?
Mnozí lidé se mne ptali s jistou mírou závisti „Proč Londýn?“ Co je špatného například na New Yorku? Ano, přesně tak, jak jsem to řekl v Los Angeles, že kdybych byl Maitréja, tak bych si vybral Laguna Beach nebo Azurové pobřeží. Je to otázka práce učedníků, kteří Mu připravují cestu. Měl přijít do té arény, kde učedníci, pracující v jeho oblasti, zejména ekonomicko-politické, dosáhli největšího úspěchu. Učedníci pracující ve Spojeném království byli o něco úspěšnější, než v jiných oblastech světa. To je Jeho hlavní důvod, proč přišel do Londýna. Zjevnějším důvodem samozřejmě zůstává, že když přichází z Himaláje a přistane v Pákistánu, jak to také udělal, může přijet na pár let do této země (myšleno Británie, pozn. překl.) a ztratit se v pákistánsko-indické komunitě, což se Mu také velmi dobře povedlo.
(1) Je Učitel světa ve vztahu k Duchu pravdy, o kterém se píše v evangeliu sv. Jana v Bibli (kap. 16, verš 13)? (2) Jak bude tento vztah formovat poselství Učitele světa? (3) Plánuje Učitel světa v brzké budoucnosti pokročit v představování duchovních úřadů?
(1) Ano. (2) Jde o stejné poselství Lásky. (3) Již existují.
Během evropské konference a v časopise Share International jste zmínil, že by bylo dobré mít centrum (jako v Amsterodamu) v každé zemi. Avšak nemyslím si, že jste mínil, aby tak bylo učiněno za každou cenu a za všech podmínek. Mám pocit, že to skupiny nepochopily správně. Žádáte, abychom pronajali nebo zakoupili nějaké místo za každou cenu, na úkor aktivit, které s jistotou přilákají lidi?
Co se týče najímání otevřeného obchodu nebo centra, není to nic povinného. Myslel jsem tím, abyste využili prostory, pokud budou k dispozici. Jinak se jednoduše soustřeďte na práci.
V lednovém / únorovém čísle Share International 2015 byla položena otázka, která se týkala členů skupin, meditujících společně nad litografií ‚Otevřené mandaly‘, aby zvýšili pocit jednoty ve skupině. Lze použít jiné litografie Benjamina Creme stejným způsobem, k posílení smyslu pro skupinovou jednotu?
Víceméně ano.
V čem je hodnota poznání svého stupně vývoje?
Tato znalost obvykle dává smysl pro míru a realismus.
V jakém stupni vývoje bývá mámení nejhorší?
Mezi prvním a druhým zasvěcením, přesněji řečeno, když je stupeň vývoje 1,3.
(1) Myslíte si, že moderní psychologie přispěla k rozvoji vědomí? (2) Existují nějaké užitečné změny, ke kterým může dojít v psychologii a psychoterapii?
(1) Ano. (2) Ano. Za prvé si psychologové musí uvědomit a přijmout existenci duše. Bez této změny bude psychologie uvězněna v přežitých konceptech a iluzích. Je zajímavé si povšimnout jednoho citátu Cézanna o malování: „Copak si lidé neuvědomují, že věci mají duši?“